Syster

Vad är väl en storasyster? Hon kan vara fruktansvärt irriterande, retsam, döjobbig och alldelels alldeles underbar - någon att se upp till. Och allt det här gäller även dig. Det är till exempel väldigt irriterande när du snor mitt smink, trots att jag sagt åt dig tusen gånger. Du var allt annat än kärleksfull den gången jag var liten och hade löss och du drog upp det vid matbordet när dina kompisar var med. Det finns sånt man skulle vilja slippa med en storasyster men allt det är så litet i jämförelse med det som är bra med att ha en.När det verkligen gäller, när jag behöver tröst, råd eller bara prata, ja då finns du där. När jag ramlade från cykeln och skrapade upp benet, ja då fanns du där. När jag fick mitt hjärta krossat för första gången, ja då fanns du där. När jag bråkade med mina kompisar, ja då fanns du där. Och alla andra gånger då jag utsatts för prövning, då har du funnits där.Du är målmedveten och vet vad du kämpar för, du är kreativ, påhittig, pålitlig och positiv det är några egenskaper hos dig som jag beundrar. Och din fantastiska sångröst förstås!
Kära Agnes, att sitta i soffan med dig och kolla på Disneyfilmer, äta godis och skratta är något av det bästa jag vet. Det känns tryggt, mysigt och alldeles, alldeles underbart.
Jag är glad att vi har varandra och jag är glad att just du är min storasyster. Det finns ingen vän som en syster och det finns ingen bättre syster än du.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide