American Pancakes

Okay så enligt er läsare ska jag lägga upp recept på American Pancakes. Det gör jag så gärna så. Det här receptet och dem här måtten brukar jag göra när jag, Carro och Madi ska äta. Det brukar bli typ två över. Det normala är väl att man äter 3 stycken? Fuck that, vi äter nästan 10 var!

10 dl mjöl
8 tsk bakpulver
2 tsk salt
8 msk socker
4 st ägg
6 dl mjölk
8 msk smör, smält.

Gör såhär:
Smält smöret och låt det svalna. Blanda torrprodukterna för sig själva och sedan blanda i mjölk, ägg och smör. Skit enkelt! Sen är det bara att steka det. Om man vill ha lite swag på sina pancakes kan man ju alltid göra roliga mönster eller tilloch med hälla "ätbara färger" i dem så det blir KUUUUL.
Det är godast att äta med sirap och florsocker, men chocklad, bär och annat är också skitgott!
Collage made by me btw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide